1. Тип урока. Изучение нового материала 2. Цели урока. познакомить учащихся с полезными советами и оказанием первой медицинской помощи при различных заболеваниях. 3. Задачи урока. Развивающие: развивать способности к догадке о значении слов (по картинкам, по сходству с русским языком), к логическому мышлению, памяти; Учебные: развивать навыки говорения и письма, чтения и слушания с целью выявления конкретной информации, активизировать грамматические навыки; Воспитательные: воспитывать внимательное отношение к своему здоровью и здоровому образу жизни; 4. Краткое описание хода урока. Teacher: Good morning, my dear friends! How are getting on? What’s happened? You don’t look happy. P1: I don’t feel well. I have an awful stomachache. Teacher: You’d better go and see the surgeon. P2: I have got a terrible headache and earache. My ear hurts. Teacher: You shouldn’t worry. You must consult the doctor. 1. Teacher: Dear students! I’d like to tell you a funny story about a "clever” boy. Listen to it. The story. I. Phonetic activities. 1. Pupils read the words 2. Guess and write these words "Scrambles II. Lexical activities. Match the problem to the offers 1. Teacher: These are different doctors 1) What are they? Choose a word to label each picture. 2) When do these doctors help us? Fill in the gaps with the words: Find the names of seven illnesses, five accidents and nine parts of body. Keys: 7 illnesses: appendicitis, toothache, flu, stomachache, cold, headache, earache. 5 accidents: cut, burn, hurt, electroshock, broken leg. III. 9 parts of the body: arm, eye, ear, forehead, leg, foot, head, neck, shoulder. Grammar activities. 1. Fill in the gaps with must or mustn’t. IV. I want you will be happy and healthy and we must do our your morning exercises. V. Reading 1) Pre-reading 2) Reading. 3) Post-reading activities VI. Listening comprehension VII. Role-play "At the doctor The conclusion of the lesson (marks) VIII. Homework. 5. Знания, умения, навыки и качества, которые актуализируют/приобретут/закрепят/др. ученики в ходе урока. Учатся навыкам говорения и письма, чтения и слушания с целью выявления активизировать грамматические навыки;
Уважаемая Инна Сергеевна! Ваш материал допущен к участию в конкурсе и в настоящее время проходит экспертную оценку. С уважением, Афанасенкова Людмила Михайловна, руководитель экспертной группы
Добавлять комментарии могут только зарегистрированные пользователи. [ Регистрация | Вход ]