1. Название конкурса «Четвертый открытый
профессиональный конкурс педагогов «Мультимедиа урок в современной школе».
2.
Тип урока. Урок
совершенствования речевых умений и навыков
3.
Цели урока.
1) Совершенствование
речевых умений и навыков с использованием видео и аудиоматериала.
2) Развитие
коммуникативной, дискутивной, информационной компетенции.
3)
Воспитание
стремления к самопознанию и самоопределению.
4. Задачи урока.
Образовательные Использовать изученную лексику и грамматический
материал в новых ситуациях общения; Формировать общеучебные навыки, Выполнять задания в формате ЕГЭ.
Развивающие
Развивать такие виды речевой деятельности, как
аудирование и говорение.
Развивать способность к критическому мышлению.
Развивать способность найти нужную информацию в
Интерент.
Повышать мотивацию к изучению английского языка.
Расширять кругозор учащихся.
Воспитательные:
·
Способствовать самопознанию, самоопределению
личности.
5. Краткое описание хода урока.
1)
Мотивация на работу.
2) Today we are going to speak about one
of the most outstanding people for modern teenagers. Many young people admit
that they respect this person for what he did in the sphere of modern
technologies.
Try
to guess his name using the clues given. (There are 4 clues which can help
pupils to guess the name)
3) Why do teenagers admire Steve Jobs
so much? Study the chart in pairs and give your reasons.
4) Do you know a lot about this
outstanding personality? And if you don’t have the necessary facts how can you
find the information in the Internet?
We
are going to work in groups of four. Study the statements (TASK 1) and surf the
Internet to find the answers. You have only five minutes to do the task.
5) We are going to listen to Steve
Jobs’ famous speech which he made in Stanford University in 2005. I hope that
the things you will hear today will be helpful for you.
The
first story is about connecting the dots. Your task is to listen and decide if
the statements are true, false, or not stated. (TASK 2)
6) The second story is about love and
loss. Listen to the second part and choose the best answer for the questions
(TASK 3)
7) The third story is about death. You
will hear the third part of the speech. Your task is to fill in the gaps in the
following sentences. (TASK
4)
8) We are going to work in group again.
This time your task is to express your opinion about the things you have just
heard. Say if you agree or disagree with Steve Jobs’ ideas, what you find
important, which of his words can change your attitude to life.
9) We began the lesson with a question
why teenagers all over the world admired Steve Jobs so much. You gave different
answers. Can you add anything to them? (Because he could teach us a lesson how
to reach our goals in life, how to be active and persistent, how to be
self-confident.)
10) What thing do you find interesting,
important at our lesson today?
6. Знания, умения, навыки и качества, которые
актуализируют/приобретут/закрепят/др. ученики в ходе урока
1)
Фактические знания о биографии известного человека (Стива Джобса).
2)
Актуализация изученной лексики.
3)
Развитие умения воспринимать речь на слух с полным и частичным пониманием
услышанной информации.
4)
Приобретение опыта ведения дискуссии (обсуждения) жизненных ценностей.
5) Закрепление умения поиска
информации в Интернете.
|