"Christmas is coming"
- Organizational moment.
Good morning, children! How are you? Today we'll talk about Christmas. The theme of our lesson is "Christmas is coming".
- A small discussion in the circle. A teacher shows some objects connected with Christmas: a bell, tinsel, Christmas decorations, a candle. Questions for discussion:
- A sense of Christmas. Christmas Day and New Year’s Day are different.
- Do you celebrate Christmas at home? How do you celebrate Christmas?
- How is Christmas celebrated in Russia?
- Christmas is the main holiday in Europe.
- "The task with pictures".
A teacher shows children some pictures with Christmas items (stocking, lights, Christmas tree, decorations, wreath, bell, present, elf, gingerbread, sleigh, candy cane, waits (choir), ivy, Yule log, turkey and pudding, candle, holly) and a poster:
Christmas Eve
Christmas tree
Christmas card
Christmas carol
Christmas pudding
Christmas decorations
- Training phonetics.
(o) (ai) (i:) (ei) (o:)
stocking lights tree sleigh ornaments
holly wreath baubles
decorations
- Viewing the presentation “The Colors of Christmas” (see the attachment below).
- Dramatization of the dialogue.
- Do you like to receive presents?
- Yes, I do (No, I don’t).
- Do you like to give presents?
- Yes, I do (No, I don’t).
- What presents would you like to have?
- (The answer).
- What do you like more: to receive presents or to give presents?
- I like…
- "What's the date of...?".
Match items in both columns and draw lines (on the blackboard).
the 24th of December
|
the New Year’s Day
|
the 25th of December
|
Christmas Eve
|
the 26th of December
|
Christmas in Russia
|
the 31th of December
|
Christmas in Europe
|
the 7th of January
|
the Boxing Day
|
- A small discussion “Christmas sweet dishes. How to cook mince pies”.
A task with cards (in pairs) "Match a sweet dish with its size and kind".
Cards: pudding, gingerbread, mince pies, big, big or small, small, cake, pies, cake or cookies.
- Writing down new words in children's dictionaries.
a). Christmas sweet dishes (pudding, mince pies, gingerbread, candy cane).
b). Christmas greenery (holly, poinsettia, mistletoe, ivy).
- The game “Bingo” (using new words).
- Summing up.
An application.
Vocabulary: stocking, lights, Christmas tree, decorations, wreath, bell, present, elf, gingerbread, sleigh, candy cane, waits (choir), ivy, Yule log, turkey and pudding, candle, holly.
Cards:
pudding
|
big
|
pudding
|
mince pies
|
small
|
pies
|
gingerbread
|
big or small
|
cake, cookies
|
"В канун Рождества".
- Организационный момент (1 мин.).
Доброе утро, дети! Сегодня мы будем говорить о Рождестве. Тема нашего занятия - "В канун Рождества".
- Беседа в кругу (10 мин.).
Учитель показывает обучающимся предметы, связанные с Рождеством: свечу, колокольчик, мишуру и др.
Вопросы для обсуждения:
Смысл праздника Рождество. Его отличие от новогоднего торжества.
Празднуете ли вы Рождество дома? Как вы отмечаете этот праздник?
Какие вы знаете традиции празднования Рождества в России?
Рождество - главный праздник года в Европе.
- "Задание с картинками" (10 мин.).
Педагог показывает детям картинки с понятиями, связанными с Рождеством (рождественский носок, гирлянда, елочные украшения, елка, венок, колокольчик, подарок, эльф, имбирный кекс, сани, рождественский леденец, хор, плющ, рождественское полено, индейка и пудинг, свеча, остролист) и плакат:
день накануне Рождества
рождественская елка
рождественская открытка
рождественский гимн
рождественский пудинг
рождественские украшения
- Тренировка произносительных навыков (8 мин.).
Обучающимся предлагается прочитать слова, сгруппированные по общему звуку (показ на экране с помощь проектора):
(o) (ai) (i:) (ei) (o:)
stocking lights tree sleigh ornaments
holly wreath baubles
decorations
- Просмотр презентации "Цвета Рождества" (5 мин.).
- Драматизация диалога (10 мин.).
- Ты любишь получать подарки?
- (Да, нет).
- Ты любишь дарить подарки?
- (Да, нет).
- Какие подарки ты бы хотел получить?
- (Ответ).
- Что ты любишь больше: дарить или получать подарки?
- (Ответ).
- Задание "Определи дату" (5 мин.).
На доске в две колонки написаны словосочетания: даты и их значения. Необходимо каждой дате определить соответствующее ей значение.
24 декабря
|
Новый год
|
25 декабря
|
День накануне Рождества
|
26 декабря
|
Рождество в России
|
31 декабря
|
Рождество в Европе
|
7 января
|
"День подарков"
|
- Беседа "Рождественские сладкие блюда. Как готовить mince pies" (15 мин.).
Задание с карточками (в парах). Соотнесите каждое блюдо с его размером и типом. Используются 9 карточек: пудинг, имбирный кекс, фаршированные пирожки с сухофруктами, большой, большой или маленький, маленький, пудинг, пирожки, кекс или печенье.
- Запись новых слов в словарики (10 мин.).
а). Рождественские сладкие блюда (пудинг, имбирный кекс, карамельная трость (рождественский леденец), фаршированные пирожки, рождественские печенья).
б). растения, служащие для украшения на Рождество (holly, poinsettia, ivy, mostletoe).
- Игра "Бинго" ( 10 мин.)
- Подведение итогов занятия (5 мин.)
Источник: https://yadi.sk/i/nn0zdvJ6ngwex |