Воскресенье, 19.11.2017, 00:25
Приветствую Вас Гость | Регистрация | Вход

Факультет мультимедиа технологий образовательного портала "Мой университет"


Главное
Каникулы с МУ
Обучение ИКТ и ММ
Конференция 4 ММ
Конкурс ИКТ - ФГОС
Конкурсы по ИКТ
Фестиваль ММ
Мультимедиатека
Рассылка
Статистика
Яндекс.Метрика
Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0

Каталог статей

Главная » Статьи » Предметы группы "Иностранный язык" » Английский язык

Методическая разработка урока в 10 классе по теме "Моя будущая профессия" с применением мультимедиа технологий и интернет-ресурсов.
Методическая разработка урока по иностранному языку в 10 классе
по теме «FUTURE PROFESSION. CHOOSING A CAREER».

Учитель Глотова Ирина Владимировна
МБОУ СОШ №1 ст.Кущевская Краснодарского края

Цели занятия:
-практиковать учащихся в употреблении слов, относящихся к теме «Профессия»;
- практиковать учащихся в словообразовании;
- совершенствовать навыки аудирования с целью извлечения необходимой информации;
- совершенствовать коммуникативные навыки учащихся по теме «Профессия»;
- ознакомить учащихся с английскими идиомами, связанными с профессиями.
Планируемые результаты обучения:
Личностные:
-формировать чувство потребности в выборе профессии востребованной в современном обществе;
- помочь учащимся определиться с выбором будущей профессии;
- формировать качества, необходимые для успешности в будущей профессиональной деятельности.
Метапредметные: -
- умение планировать работу, сравнивать, обобщать, делать логические выводы;
-умение работать с различными источниками информации, выделять главное;
-умение осуществлять работу в команде.

Предметные

- умение логично и последовательно выражать свое мнение в соответствии с коммуникативной задачей;
- умение воспринимать иноязычную речь на слух с визуальной опорой и строить логическое высказывание по теме;
- умение работать со справочной литературой, словарем;
- умение использовать грамматические структуры в речи;
-
Тип урока: комплексный с применением информационно-коммуникационных технологий и интернет ресурсов.

Оборудование: компьютер, мультимедиапроектор, интерактивная доска

Учебные пособия:
 Презентация .ppt «Your Future Profession»
 Worksheets - карточки для аудирования
 Аудио файл для аудирования
 Видео файлы FLV. « JOBS PEOPLE HAVE». http://www.youtube.com/watch?v=nDMD6EQNsoE&feature=player_embedded
“How To Choose A Career” http://www.youtube.com/watch?v=BAagpdrnx-w
“Jobs song” http://www.youtube.com/watch?v=2oy7IfICtQE&feature=related

Этапы урока:

I. Организационный момент. Ознакомление с темой, целями и задачами урока.

II. Актуализация лексического материала по теме урока:

T: Today we are going to speak about your plans for future and your future professions. Young people have many opportunities when they leave school. It is very important for a person to make the right. So you should answer some questions before you make up your mind. For example The knowledge of what school subjects will you need for your future profession? What skills and qualities should you have to be a good specialist? Are you ready to answer these questions?
First of all let’s revise some popular professions. Look at the screen and try to remember the name of the profession.
(Видео « JOBS PEOPLE HAVE». Приложение №1 )
http://www.youtube.com/watch?v=nDMD6EQNsoE&feature=player_embedded

T: OK. You’ve seen the film. Can you name the job which
• involves a lot of travelling?
• requires that you wear a uniform?
• is risky?
• starts early in the morning?
• asks for a lot of responsibility?
• requires shift work?
• requires highly-qualified personnel?
(Слайд 1 в презентации. Приложение 2.)

T: Well done! Look at the screen and choose whom you would contact if
• all the lights have suddenly gone out?
• your house is on fire?
• your hair is getting too long?
• your pet cat is unwell?
• your car has broken down?
• you have lost your way in a foreign city?
• you want to register in a hotel?
• a filling has come out of your tooth?



T: You are right. Now look at the list of adjectives and choose what qualities are required for the following professions.
(Слайд2 презентации с прилагательными: sociable, creative, patient, brave, polite, active, attentive, confident , determined, fair, imaginative, responsible, cooperative, tolerant, understanding, careful, courageous, intelligent. Приложение 2 )
T: Well, finish my phrase, please:
• a good judge should be….
• To my mind a good teacher should be…
• An engineer should be… etc.



III. Словообразование.

T. Now let’s read the text about different useful skills for a manager. Your task is to change the form of each word so that it fits the numbered space.
The question ‘What makes a manager (1)___________________ ?’ often comes up. First of all, a manager needs the right kind of (2) ____________________support. In other words, a good manager requires the (3)___________________ of a good secretary. A good secretary needs to have the right kind of (4) _________________ skills. These include the (5) ______________to use modern technology, such as computers. There are (6) ________________ skills that are just important. More and more managers need secretaries who can speak several foreign languages (7) ______________. Success or failure in international (8)______________can depend on this. This (9) ___________ is often stressed in job advertisements today. Many (10)______________ are rejected because the candidates lack such skills.
1 SUCCESS 6 ADDITION
2 PROFESSION 7 FLUENT
3 ASSIST 8 NEGOTIATE
4 SECRETARY 9 REQUIRE
5 ABLE 10 APPLY

Answers:
1.successful
2. professional
3. assistance
4.secretarial
5. ability
6. additional
7. fluently
8. negotiations
9. requirement
10. applicants

IV. Аудирование с целью извлечения необходимой информации.

T. We have mentioned a great variety of jobs. Some of them are very popular, others not. Now listen to a short description and tick in the sheets of paper the profession which is described in each of the following examples.
(Листки с изображением профессий раздаются учащимся. Приложение 3. Аудио файл к данному заданию. Приложение 4.)


V. Английские идиомы. (Слайд 3 Приложение 2)

T. I would like you to learn some English idioms connected with jobs and professions. Look at the screen and read the idioms, please. Now try to match the idioms with their meaning. (Работа с использованием интерактивной доски)
•bring home the bacon - идти по стопам
•follow in one’s footsteps - мастер на все руки
•in the same boat - зарабатывать деньги для семьи
•jack-of-all-trades - в одинаковом положении
(Учуник соединяет идиомы со значением на интерактивной доске, после по щелчку проверяются ответы)



T. Good work! Let’s complete the sentences with these idioms: (Слайд 4 Приложение 2)

• My uncle is a pilot and I really like to follow in his steps.
• Everyone worries about finding a good job after leaving school but we are all in the same boat.
• My mum works long shifts at the hospital to bring home the bacon.
• His grandpa can do anything. He’s a jack-of-all-trades.
(Правильные ответы появляются по щелчку)

VI Беседа о будущей профессии по фильму «How To Choose A Career».
(Видео Приложение 5) http://www.youtube.com/watch?v=BAagpdrnx-w

T. Choosing a career is not an easy thing. Young people face a lot of difficulties when they make up their mind about the future profession. Have you decided what profession to choose? If you are not sure this film can help you to take a right decision.

T.Well, before choosing a career you should understand who you are, what you are interested in, who inspires you?
What are your values? What skills do you posses? What kind of personality are you? Let’s answer some of these important questions.
- What are you fond of? Can your hobby help in your future profession?
-Are you going to follow your parent’s footsteps?
-What are you good at?
- What kind of work experience would be helpful for your future job?
-What will your future profession be connected with?
- What qualities are required for your profession?

T. Dear students! You should choose a career that provides you with a sense of stability; incorporates your skills, lifestyle and overall objective; and provides opportunity for growth. Don’t give up and you’ll achieve your goal!
Let’s finish our lesson with a funny song about professions.
http://www.youtube.com/watch?v=2oy7IfICtQE&feature=related
T. I am satisfied your work today. Thank you.

VII. Итоги урока. Домашнее задание.

Литература и ссылки:

New Success at First Certificate. Robert O'Neill, Michael Duckworth and Kathy Gude .Oxford University Press. стр. 20
Spotlight 10. Student’s book. Virginia Evans, Jenny Dooley, Bob Obee, O. Afanasyeva, I.Mikheeva
http://www.vocabulary.cl/Basic/Professions.htm
http://www.learnenglish.de/vocabulary/jobs.htm
www.123Listening.com
Категория: Английский язык | Добавил: iren71 (15.04.2012) | Автор: Глотова Ирина Владимировна E
Просмотров: 6682 | Рейтинг: 3.0/5
Всего комментариев: 0
Добавлять комментарии могут только зарегистрированные пользователи.
[ Регистрация | Вход ]